از چه سنی میتوان عمل بینی انجام داد؟

از چه سنی میتوان عمل بینی انجام داد؟

  • دکتر وحیده درتاج • جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

[lwptoc]

یکی از سوالاتی که مکررا پرسیده میشود این است که از چه سنی میتوان عمل بینی انجام داد ! پاسخ به این سوال نیازمند توجه به مسائل متفاوتی میباشد.
نکات حائز اهمیت :

  • توقف رشد غضروفی زیباجو
  • بلوغ احساسی

توقف رشد غضروفی:

یکی از مواردی است که جراح برای دادن مجوز عمل بینی به بیمار یا زیباجو به آن توجه میکند. که در جلسه مشاوره به طور کامل بررسی میگردد. ولی به طور کلی دختران پس از سن ۱۶ سالگی و پسران پس از سن ۱۷ سالگی میتوانند در صورت تمایل عمل بینی انجام دهند.
بافت ها و سلول های بدن در سن رشد دائم در حال تغییر میباشند، و بینی هم مانند سایر اعضا در حال رشد میباشد. به همین خاطر بهتر است اجازه دهیم تا رشد اندام ها کامل شود و سپس اقدام به عمل بینی نماییم، در صورت عمل زیبایی زودهنگام ممکن است به مرور زمان بینی تغییرات ناخوشایندی داشته باشد و نیاز به عمل زیبایی ثانویه یا همان عمل ترمیمی باشد.

اهمیت بلوغ فکری و احساسی در عمل بینی:

گاها نوجوانان به دلیل فرم و یا اندازه بینی مورد اذیت همسالان خود قرار میگیرند و از این بابت مایلند تا هرچه زودتر و به هر قیمتی به این آزار روحی پایان دهند.
یکی از مواردی که شاید اهمیتی بیش از مورد قبلی داشته باشد این است که فرد از سر هیجانات نوجوانی تصمیم به عمل بینی گرفته باشد و کاملا ناآگاهانه قصد عمل جراحی زیبایی بینی را داشته باشد. بهتر است جراح در جلسه مشاوره از این بابت اطمینان کامل حاصل کند.

از چه سنی میتوان عمل بینی انجام داد

عمل بینی زیر سن بلوغ:

همانطور که در ویدیو خانم دکتر درتاج متذکر شدند در برخی موارد اورژانسی در سنین پایین هم میتوان با در نظر گرفتن ملاحظاتی عمل سپتوپلاستی (اصلاح انحراف تیغه بینی) را انجام داد . البته در صورت تمایل برای رفع نقوص زیبایی میبایست بعد از سن بلوغ مجددا عمل زیبایی بینی انجام گیرد.

از گالری دیدن فرمایید

دکتر وحیده دُرتاج   •   جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

به اشتراک بگذارید!

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها