چسب بینی

یکی از اقدامات بعد از جراحی بینی ، که می تواند به افراد در دوره نقاهت کمک بسیار زیادی کند ، تا به یک نتیجه عالی از جراحی بینی خود دست یابند ، بکارگیری از چسب بینی می باشد. ممکن است شما عزیزان موارد متعددی را از کاربرد این ابزار شنیده باشید ، اما باید بدانید که مهم ترین آن ها در این مطلب توسط بهترین جراح بینی در تهران دکتر وحیده درتاج ذکر شده است که رعایت و بکارگیری از آن راه شما را برای دست یابی به یک فرم بینی ایده آل و فوق العاده هموار تر می کند. در ادامه همراه ما باشید و یک به یک توضیحات را با دقت بسیار بالا مطالعه کنید.

چسب بینی - دکتر وحیده درتاج در تهران

چسب بینی

این دسته از چسب های مخصوص بینی ، دارای قدرت چسبندگی نسبتا بالایی هستند و برای بکارگیری از آن ها باید حتما طبق نظر جراح بینی خوب در تهران استفاده شود.  این دسته از ابزار ها دارای دو نوع بی رنگ و سفید بوده ، که ضد حساسیت هستند. این چسب ها دارای قدرت چسبندگی بالایی هستند اما به راحتی از پوست بینی زیبا جویان جدا می شوند.

نکته : با توجه به آن که این چسب ها از برند های گوناگون تولید می شوند ، بهتر است بهترین نوع آن را تهیه و استفاده کنید.

چگونگی استفاده از چسب بینی بعد از جراحی بینی !

پوست زیبا جویان بعد از عمل بینی بسیار حساس تر از گذشته خواهد شد ، بنابراین لازم است تا به هنگام استفاده از چسب بینی ، دقت و توجه لازم نیز از جانب زیبا جویان به کار گرفته شود. در نتیجه هر آنچه که بهترین جراح بینی در تهران به شما در جلسات مشاوره توصیه می کند را در نظر داشته باشید و آن ها را رعایت کنید. در ادامه با چگونگی استفاده از چسب نیز بیشتر آشنا می شویم .

پاکسازی پوست بینی

پیش از آن که از چسب بینی استفاده کنید ، بهتر است پوست بینی و اطراف آن را به خوبی شست و شو دهید ، سپس با استفاده از یک دسمال پوست بینی خود را به خوبی خشک کنید.

نکته : توجه داشته باشید که در هیچ یک از این مراحل نباید هیچ گونه فشاری به ساختار بینی خود وارد کنید.

بعد از پاکسازی صورت از هرگونه چربی و محصولات آرایشی ، اندکی صبر کنید تا پوست به طور کامل خشک شود ، هرگز بلافاصله بعد از شست و شو از چسب بینی استفاده نکنید.

برش

در این مرحله باید یک چسب حدود چهار الی پنج سانتی متری را به ده الی هشت تکیه برش بزنید ، سپس دو نوار دیگر را به اندازه 12 سانتی متر ببرید. باید بدانید که این اندازه ها تقریبی هستند ، و لازم است با توجه به اندازه و فرم بینی زیبا جو برش ها انجام شود.

قرار دادن بر روی ساختار بینی

شما نیز به تنهایی می توانید از چسب استفاده کنید ، اما در صورتی که با کمک فرد دیگر انجام شود ، به علت افزایش دید ، بهتر و با دقت بالایی انجام خواهد شد. در ابتدای کار از چسب هایی که طول آن ها بیشتر از سایر چسب ها بود بکار بگیرید ، ( دقت کنید بخشی از چسب بعدی بر روی ناحیه بین چسب بعدی قرار گیرد ) این فرایند سبب افزایش استحکام این ابزار خواهد شد. این کار را تا انتهای نوک بینی انجام دهید. سپس دو نوار با طول 12 سانتی متر را بر روی کلوملا بینی ، در واقع زیر نوک بینی قرار داده و دو قسمت ان را به شکل U انگلیسی بچسبانید.

نکته : لازم به ذکر بوده که از پوشاندن حفره های بینی طی چسب زدن بینی خودداری کنید.

چسب بینی و مزایای بی نظیر آن !

حفظ ساختار جدید بینی در مواقع خواب و استراحت زیبا جو

هنگامی که افراد از چسب برای بینی خود استفاده نکنند ، ممکن است به هنگام استراحت و خوابیدن ، باعث بروز بد فرمی استخوان و جوش خوردن نادرست غضروف شوند. بهتر است حتما از این چسب بینی به منظور جلوگیری از انحراف استخوان بینی و حفظ ساختار استخوانی آن استفاده شود.

هشدار برای اطلاع اطرافیان از عمل بینی

استفاده از این چسب ها ، اطرافیان شما را اگاه می سازد ، که از هل داد و یا وارد کردن ضربه به بینی و رفتار هایی که ممکن است به بینی شما آسیب وارد کند خودداری کنند.

فرم گیری بهتر ساختار بینی

چسب بینی سبب فرم گیری و حفظ ظاهر ساختار کلی بینی افراد می شود ، که طی عمل رینوپلاستی تغییر کرده است ، که بسیار موثر و مفید می باشد. همچنین این چسب از افتادگی نوک بینی افراد جلوگیری می کند.

موثر در از بین بردن اسکار

به هنگام رینوپلاستی ، پوست از استخوان و غضروف جدا می شود و بعد از بازگرداندن آن سبب ایجاد یک فضا در میان پوست و استخوان خواهد شد. استفاده از چسب بینی می تواند این فضا را از بین ببرد و باعث اتصال بافت های پوست با استخوان ها بینی شود. با بهبود این عارضه ، تورم و التهاب به مرور و با سرعت بسیار بالایی بهبود پیدا می کند.

فشار یکنواخت جهت کاهش تورم 

همانطور که اشاره کردیم ، در صورت بکارگیری از چسب ، فشاری یکنواخت بر روی پوست بینی زیبا جو ایجاد شده ، که این فشار در بهبود تورم و کاهش آن بسیار موثر خواهد بود.

چگونگی برداشت چسب بینی ؟

برداشت چسب از روی ساختار بینی باید با دقت و حساسیت بسیار بالایی انجام شود و از کشیدن ناگهانی و یکدفعه آن هم باید خودداری شود. در صورت انجام هر کدام از این اقدامات ، می تواند باعث آسیب به پوست و کاهش روند بهبودی بافت های میان پوست و استخوان بینی شود. به همین منظور برای برداشت آن می توانید از یک محلول که سبب کاهش قدرت چسب می شود استفاده کنید و به راحتی بدون وارد کردن هیچ گونه فشاری چسب را بردارید. همچنین می توانید از دوش آب گرم کمک بگیرید و یا با استفاده از کف بینی خود را بپوشانید تا به راحتی چسب از پوست جدا شود ، با این روش ها می توانید بدون وارد کردن اسیب به روند اتصال استخوان و پوست چسب را از پوست بینی خود جدا کنید.

آیا عدم استفاده از چسب در دوره نقاهت مانعی دارد ؟

جراح رینوپلاستی خوب در تهران توصیه می کند تا از این تکنیک موثر و مفید بعد از عمل بینی استفاده شود. اما در صورتی که بیمار استفاده از چسب بینی را جدی نگیرد ، تورم ناشی از اعمال تغییرات در مدت زمان طولانی بهبود و کاهش می یابد و خطر احتمال تغییر غضروف بینی افزایش می یابد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها