جراحی لوزه با دکتر وحیده درتاج

گلو درد های دائمی ، عفونت مکرر گلو و گوش میانی ، احساس درد در انتهای گلو به هنگام بلع مواد غذایی ، همه این موارد جزئی از علائم اختلال در عملکرد لوزه ها می باشد. اگر به هریک از این موارد مبتلا هستید به احتمال بسیار زیادی باید تحت جراحی لوزه در تهران قرار بگیرید. در ابتدا لازم است برای  کسب اطمینان بیشتر از نیازتان به جراحی به یک جراح و متخصص گوش حلق و بینی ماهر مراجعه کنید در تهران دکتر وحیده درتاج ، که البته توصیه می شود با مطالعه این مقاله از وجود اختلالات جدی در لوزه های خود مطمئن شوید.

جراحی لوزه - دکتر وحیده درتاج در تهران

لوزه ها در کدام قسمت از گلو قرار دارند ؟

به طور کلی بهتر است بدانید که لوزه ها دارای بافت لنفاوی هستند ، دو عدد از آن ها که به لوزه های کامی معروف هستند ، در انتهای دهان قرار دارند. نوع دیگر آن یا آدنویید در پشت بینی قرار دارد. جالب است بدانید که این عضو یکی از اعضای سیستم ایمنی بدن می باشد که وظیفه آن دفع و مبارزه با باکتری ها و میکروب ها است. با قرار گیری این عضو در محل تنفس و محل عبور مواد غذایی می تواند از ورود میکروب ها و باکتری ها به بدن جلوگیری کند.

عفونت های لوزه و انواع آن

گلو درد های ویروسی : اگر شما عزیزان به نوع ویروسی عفونت لوزه مبتلا شده باشید ، علائمی همچون تب بالا ، سرفه های بسیار شدید و احساس سوزش و ضعف نیز خواهید داشت. به طور کلی بهتر است بدانید که سرما خوردگی و گلو درد هایی که همراه با علائم بسیار زیاد هستند از نوع ویروسی می باشند ، که اغلب با مصرف دارو و رعایت برخی نکات توصیه شده از جانب پزشک و بدون نیاز به پروسه جراحی لوزه بهبود پیدا می کند.

گلو درد های باکتریایی : این نوع عفونت ها با توجه به نوع ویروسی بسیار طولانی تر خواهند بود و زمان زیادی را تا بهبودی صرف خواهند کرد. در صورتی که این نوع از عفونت با مصرف چند دوره دارو بهبود پیدا نکند ، می تواند تاثیرات منفی بر عملکرد سینوس ها ، گوش و حتی ریه ها بگذارد که نیاز افراد را به جراحی لوزه در تهران افزایش می دهد.

✔ جراحی آدنوئیدکتومی ( جراحی لوزه ) تحت نظر دکتر وحیده درتاج در تهران

شایع ترین علائم عفونت لوزه

ممکن است شما عزیزان به هر یک از علائم زیر مبتلا شوید ، که تمامی این موارد به معنای ابتلای شما به عفونت لوزه می باشد. اما در صورتی که این علائم به مرور تشدید پیدا کند و حتی حاد شود لازم است جهت بررسی به منظور جراحی لوزه به پزشک مراجعه شود. از جمله این علائم می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد.

• تغییر صدای افراد
  • بد بویی دهان
  • متورم شدن هر دو لوزه در انتهای گلو
  • عدم بلع آسان مواد غذایی حتی نوشیدنی
  • تغییر رنگ لوزه ها و قرمز شدن آن ها
  • ابتلای افراد به تب بالای 38 الی 40 درجه
  • خرخر کردن به هنگام خواب
  • احساس لرز و سر درد های شدید
  • تکلم افراد با صدایی از درون بینی
  • درد بسیار زیاد گوش میانی با توجه به تورم شدید لوزه ها
  • احساس خستگی در طولانی مدت و از دست دادن اشتها

در صورتی که به این علائم مبتلا هستید ، تنها لازم است برای کسب اطمینان بیشتر از عفونت های لوزه به یک جراح و متخصص گوش حلق و بینی باتجربه در تهران مراجعه کنید. به هنگام مراجعه پزشک از شما می خواهد تا آزمایشاتی را تهیه کنید. پس از کسب اطمینان از ابتلای شما عزیزان به لوزه فرایند های مراقبتی قبل از جراحی لوزه آغاز می شود. برای مثال لازم است تا افراد مصرف برخی دارو ها را برای مدتی کنار بگذارند تا از خونریزی پیشگیری شود. همچنین لازم است افراد چند ساعت قبل از جراحی از مصرف مواد غذایی خودداری کنند و مجموعه ای از اقدامات مراقبتی را که از جانب جراح توصیه شده است به خوبی و با دقت بالایی رعایت کنند.

✨ توضیحات دکتر وحیده درتاج در تهران در رابطه با جراحی لوزه

جراحی لوزه در تهران

همانطور که اشاره کردیم لوزه ها دو غدد کوچک در پشت زبان یا در انتهای گلو هستند ، که به عنوان جایگاه گلبول های سفید شناخته می شوند و از بدن در برابر عوامل ویروسی و باکتری محافظت می کنند. اما گاهی اوقات ممکن است این عملکرد مفید جای خود را به محلی برای ابتلا به عفونت تغییر دهد. جالب است بدانید که طی جراحی لوزه ها ، بافت لنفاوی لوزه به طور کامل برداشته می شود. در این مواقع بهترین جراح تانسیلکتومی در تهران طی یک فرایند بیهوشی و با استفاده از ابزاری به خصوص ، دهان بیمار را باز نگه داشته و لوزه ها را از دهان خارج می کند. ریسک خونریزی در این پروسه بسیار زیاد می باشد ، در نتیجه جراح با گرما دادن محل برش سعی می کند تا حد امکان از خونریزی محل لوزه ها جلوگیری کند.

اقدامات مراقبتی که بعد از جراحی لوزه باید از آن پیروی کنید !

لازم به ذکر است که این پروسه همانند دیگر جراحی ها همچون جراحی بینی ، سینوزیت و غیره دارای دوره نقاهت بوده و لازم است بیمار برای بهبود سریع بدون بروز و تشدید عوارض جانبی آن ها را با دقت بالایی رعایت کند که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

1. از صحبت کردن بسیار زیاد خودداری کنید.
  2. پزشک دارو های مسکن جهت کاهش درد شما بیماران نیز تجویز خواهد کرد ، آن ها را راس ساعت مشخص شده مصرف کنید.
  3. مصرف مقادیر کافی مایعات بسیار توصیه می شود ، حتما بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  4. از مصرف مواد غذایی نیاز به جویدن خودداری کنید و حدود دو هفته الی یک ماه تنها از مواد غذایی نرم و آبکی همانند انواع سوپ ها استفاده کنید.
  5. توصیه می شود خوراکی های خنک همانند بستنی و انواع پودینگ ها را در دوره نقاهت بعد از جراحی لوزه در تهران استفاده کنید.
  6. حتما دهان خود را بعد از خوردن هر وعده غذایی با استفاده از سرم های مخصوص شست و شو دهید.
  7. به مدت دو الی سه هفته به خوبی استراحت کنید و از انجام فعالیت های ورزشی و پر تنش بپرهیزید.

پاسخ دکتر درتاج به سوالات والدین در رابطه با جراحی لوزه

تغذیه بعد از جراحی لوزه ها چه اهمیتی دارد ؟

با برداشت لوزه و وارد شدن آسیب و احساس درد در این نواحی مصرف مواد غذایی و بلع آن ها بسیار دشوار خواهد بود. یکی از موارد بسیار مهم بعد از جراحی لوزه ها دقت در مصرف موارد غذایی می باشد ، در واقع توصیه می شود تا افراد از مواد غذایی خنک و نرم استفاده کنند ، همانند انواع بستنی ها و اسموتی های روان. مصرف مواد غذایی خشک و نیاز به جویدن در این بازه هرگز توصیه نمی شود ، چرا که می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد ، بنابراین تا بهبودی نسبی توجه کافی به محصولات غذایی مصرفی خود داشته باشید.

چه زمانی انجام این عمل ضروری و الزامی باشد ؟

در مواقعی که لوزه سوم بسیار بزرگ و متورم می شود جراحی لوزه در تهران امری ضروری به شمار می رود. چراکه می تواند سبب بسته شدن راه تنفسی افراد شود. در پی این انسداد افراد با خر و پف ، مشکلات تنفس از راه بینی و خوابیدن با دهان باز و آپنه نیز رو به رو خواهد شد. بنابراین اگر عارضه ای سبب آزار شما می شود و بر زندگی طبیعی شما تاثیرات منفی گذاشته است ، بهتر است برای درمان آن به پزشک مراجعه کنید و هر چه سریع تر به روند عادی زندگی خود بدون وجود مشکل بازگردید.

جراحی لوزه - دکتر وحیده درتاج در تهران

پروسه جراحی لوزه ها در کودکان چگونه است ؟

در واقع ، جراحی لوزه در تهران و در کودکان نیازمند دقت و توجه بسیار بالای پزشک می باشد. این عمل جراحی برای کاهش التهاب و عوارضی مانند عفونت‌ های مکرر حلق و تنفس ، مشکلات خواب و همچنین بهبود عملکرد تنفسی انجام می‌شود ، که طی آن کیفیت زندگی کودکان کاهش پیدا نکند. با توجه به روش تونسیلکتومی ، که یک روش استاندارد است ، لوزه ‌های بزرگ و مشکل ‌ساز با استفاده از ابزار مناسب و تحت بیهوشی عمومی بریده و برداشته می شوند.

آیا عمل لوزه ها می تواند در صدای افراد تاثیر بگذارد ؟

بله ، جراحی لوزه در تهران می‌تواند تأثیری بر تغییر صدای افراد داشته باشد. لوزه‌ها یک نقش در تولید صدا را نیز دارند و حذف یا کاهش آن‌ها ممکن است منجر به تغییرات در صدا و نحوه سرفه کردن افراد باشد. همانطور که گفتیم لوزه‌ها بخشی از سیستم صوتی بدن را تشکیل می‌دهند و در ایجاد صدا و تنظیم آن نقش دارند. اگر لوزه‌ها به علت بزرگ شدن ، التهاب یا عوارض دیگر باعث مشکل در تنظیم صدا شوند ، جراحی ممکن است بهبودی در صدای فرد به همراه داشته باشد. با این حال ، هرگونه تغییر در صدا پس از جراحی لوزه به عوامل متعددی بستگی دارد ، از جمله سن ، جنسیت ، ماهیت عمل جراحی، وجود مسائل دیگر در سیستم صوتی و همچنین نحوه انجام جراحی. اما تأثیر این تغییرات بر صدا و سرفه هر فرد ممکن است متفاوت باشد. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که عوارض صوتی پس از عمل لوزه در بیشتر موارد به زودی و به مرور باز می گردند و با گذشت زمان و بهبود کامل بیشتر می‌شوند. در صورت داشتن هرگونه نگرانی درباره تأثیر جراحی لوزه بر صدا ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا به شما توضیحات دقیق‌تری بدهد.

قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
حمید

سلام درمان لوزه سوم به چه شکلی هست من پیرم دونیم سالشه لوزش خیلی بزرگ شده اسپره ایتفاده مبکنیم زیادتاثیرنداره

داریوش

سلام من از بچگی لوزه داشتم اما اهمیت ندادم و جراحی نکردم الا که۳۵ سال هستم بازم لوزه دارم و گوش هام میخارن و شب ها خرخر میکنم خواهشا یک راهکار بهم بدید چکار کنم .چ دارویی برای لوزه مصرف کنم

آریا

دورود و وقت بخیر بنده جوان 24 ساله ایی هستم ک از کودکی 3 زائده گوشتی کوفتی بنام لوزه در حلق و بینی من جا خوش کردن من الان سرما خوردم و این سنگ لوزه کوفتی باعث گلودرد شدیدی شده هرکاری هم میکنم خارج نمیشه چون سنگ لوزه سوم داخل حلق بینی ایجادو مبحوس شده من امشب تصمیم جدی و کامل خودمو برای عمل کردن این لوزه های کوفتی گرفتم و حتما حتما اقدام به جراحی و جدا کردن این 3 تا لعنتی میکنم… در ضمن اینم بگم لوزه در نفس کم آوردن هنگام ورزش و بدصدا کردن هنگام خوانندگی و بودی بد دهان خیلی خیلی تاثیر داره اما خب ی خوبی هم ک داره سیستم ایمنی بدن رو تقویت میکنه مثل الان من ک 3 ساله کرونا نگرفتم و نمیدونم بعداز جراحی چ بیماریهایی شاید بگیرم…

پیشنهاد من به پدر مادرها و عزیزانی ک لوزه دارن اینه ک حتما لوزه رو عمل کنید تا از عذاب کشیدن راحت شین

ماهان

دکتر درتاج شما جراحی لوزه برای بزرگسالان هم انجام میدین ؟

drdortaj6

بله انجام می شود.